Viața pe burtă

Written by vladgrigore

November 19, 2019

Mi-am luat reglabilă dar mai mult e fixă.

Sti ce greu e să găsești o suspensie pentru o mașină ce nu se fabrică nimic deoarece nici un producător străin nu are de ce să consume bani pentru o mașină ce nu prea s-a vândut afară și a fost produsă doar 3 ani ?

Eh uite așa am început research ul. După un an și ceva de întrebări prin stânga și dreapta am descoperit ca pe puntea față, la prindere, merg puse amortizoarele de Golf 3. Problema aici este că rulmentul amortizorului la Dacia Supernova este pe amplasat pe amortizor la baza arcului, în schimb la VW Golf 3, este în flanșa amortizorului.

Ce am făcut ?

Am proiectat o flanșă adaptoare cu reglaj pe camber folosind mecanismul unui reglaj de la BMW e36. Pe scurt am făcut la strung un cerc pe care l-am frezat acasă cu freza de lemn, încet și trist deoarece nu am avut acces la CNC. Mecanismul de reglaj are rulment, arcul are ca și ”capac„ un con ce cade fix pe rulment. Am scăpat de griji fără a face rabat la siguranță.

Punte spate.

Pe puntea spate, aici e altă mâncare de pește. Un prieten de al meu, Mircea, și-a montat telescoape cu arc tot de golf 3, doar că și-a mărit oalele spate ca să intre arcul in ele. Dacia e prevăzută cu arcuri pe puntea spate. Întâmplator a fost că soluția fost să cumpăr arcuri de Opel Astra ( parcă ) pentru puntea față. Fără taiat, fără modificat, au intrat cum trebuie și au coborâto perfect. A fost un trial & error dar a meritat.

Recomand ?

Da și Nu ! Orice mașină arată mult mai bine coborâtă la sol. Are altă atitudine, altă ținută de drum. Da, e oarecum noua ”fiță„ să ai mașină stock dar jante scumpe și lăsată pe burta. Dar să fim serioși, ați vedea voi #furiaroșie cu tuning NFS pe ea ? Apreciez oricând o mașină impecabilă și construită cu bun gust.


De ce recomand
. Automat din fizică, odata coborât centrul de greutate, crește manevrabilitatea. Nu imi mai e frică să fac viraje cu viteză de 30km/h fără sa am impresia că ma răstorn. Da da da … știu că datorită și arucrilor tari. Detalii ….

De ce nu recomand ?
Într-un oraș precum Bucureștiul, unde nu ai 100m de astfalt fără o denivelare, fără o gură de canal care nu este la nivel, fără o linie de tramvai care e în ”valuri„ , udne gropile sunt precum petele de pe leopard, e greu să ai mașina joasă. Au fost momente când am crezut că o sa ieasă suspensia prin oalele mașinii, au fost momente când plafonul a fost una cu capul meu. Da, nu este pentru oricine dar… Există o soluție. Air Ride. Sper ca în viitor să pot trece și eu la acest sistem.

Atașez jos poze de la montaj și construcție. Dacă aveți întrebări , lăsți un comentariu mai jos și mă asigur să raspund.

You May Also Like…

Ronal teddy – un altfel de jante

Ronal teddy – un altfel de jante

Puțină istorie și romantism. Ronal AG este un producător de jante pentru mașini și vehicule comerciale, cu sediul...

Vopsitul și bătăile de cap

Vopsitul și bătăile de cap

De la rugină la rugină În primăvara anului 2017, am decis că trebuie să strâng toate fondurile și să le îndrept spre...

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *